25. december 2011

Ide #7 - Beskyttelse af bøger

Der findes hylstre til nærmest alting, enkelte frugter har endda fået deres helt egen skræddersyede beskyttelse, som fx bananbunkeren. Det er ofte smart at have noget beskyttelse til diverse ting, eksempelvis sin mad, når man skal have den med i sin taske. Utroligt nok mangler der beskyttelse til det næstdyreste i min rygsæk, mine bøger.

Hardback bøger er intet problem. De kan bindes ind, og coveret er også udemærket beskyttelse i sig selv. Paperbacks derimod er et større problem. Jeg går på universitet og slæber mine bøger frem og tilbage nærmest hver dag. Efter et par uger er de grimme i kanterne, hvilket jeg synes er meget ærgerligt.

En af mine studiekammerater har lavet en beskytter af pappet fra en ramme sodavand og noget gaffatape (ja kom ikke og sig vi ikke er kreative), men der burde da være en bedre løsning. De fleste af mine bøger bruger jeg kun i 10 uger og vil derefter gerne sælge dem, men prisen jeg kan tillade mig at tage falder drastisk når den ikke er pæn i kanten.

Hvis nogen opfinder en sådan anordning snupper jeg 3 med det samme!