24. december 2011

Ide #1 - Udveksling af ideer

Det er vist selvsagt at jeg bliver nødt til at skrive et lille indlæg om ideen der ligger til grund for denne blog. Inspirationen stammer fra iværksætterportalen amino.dk. To gutter, Tommy og Jesper har hver startet en blog hvor de konkurrerer om først at nå op til 1000 ideer.

Det inspirerede mig, og jeg valgte at gå en lidt anden vej end dem. Mit mål med denne blog er ikke blot at få smidt så mange ideer over disken på så kort tid som muligt. Jeg håber på at kunne skabe en aktiv debat om hver enkelt ide for at få overvejet både fordele og ulemper ved ideen. Dette burde også hjælpe til at modne ideerne, og vi ser dem måske en dag blive gjort til virkelighed.

Ideer fødes sjældent i deres endelige form. Det kræver tid at modne en ide, og det hjælper altid at få andres meninger og ideer til forbedringer med i processen. Jeg håber at kunne skabe et forum der hjælper til netop dette.

De fleste vil være skeptiske overfor tanken om at dele sine ideer med alle. Man kan jo ikke bare give sin ide ud til hvem som helst. På den anden side nytter det heller ikke noget at holde sin ide for sig selv. Chancen for at ideen aldrig bliver til noget er stor, og der er lille chance for at den når sit maksimale potentiale når der ikke er flere der hjælper til med ideudviklingen.

Vi får alle ideer i ny og næ. Nogen er gode og andre er knap så gode. Selvom man får en god ide er det ikke altid at man har tid eller mulighed for at gøre den til virkelighed. Disse ideer bliver ofte glemt eller skrevet ned, og derefter mere eller mindre glemt. Det er ærgerligt, da disse ideer kan have stor værdi for andre. Jeg vil derfor appelere til at alle der har en ide, om den er en stor eller lille, deler den her på siden, hvis den ellers blot ville gå i glemmebogen. Det er ikke sikkert at ideen i sig selv er meget værd, men den kan være stor inspiration for andre.

Så kom ud af starthullerne, lad os få diskuteret nogle ideer og gøre verden til et bedre sted!

Til sidst, en stor tak til Jesper og Tommy, der har givet mig inspiration. Deres blogs kan findes på nedenstående url'er. Tag et kig på dem, der er masser af inspiration at hente.
http://a1000ideas.com/ (Jespers blog)