24. december 2011

Ide #6 - QR-koder på busstoppesteder

Jeg hader når jeg skal stå og kigge på busstoppestedernes skilte. Først skal man se hvad klokken er, derefter skal man se hvornår bussen ankommer, og til sidst skal man regne ud hvor lang tid der er mellem de to tidspunkter.

Jeg bruger ofte den dejlige integration af rejseplanen i Google Maps som kan foreslå mig busplaner til nær og fjern. Det er dog ikke altid helt rart, når det er bidende koldt at skulle af med handskerne, for derefter at forsøge at ramme de små taster på sin smartphone, så man kan skrive sin destination.

Hvorfor kan jeg ikke bare tage et billede af en QR-kode hvorefter der står på displayet hvor mange minutter der er til bussen kører. De kan i denne forbindelse også skrive andet info til den rejsende, som fx aflysninger. Kommenter endelig hvis du har nogle ideer til hvad denne information kunne være.