7. januar 2012

Ide #10 - Online tilbudssider er for dårlige

Dette er ikke en original ide, men ideer til forbedringer af de nuværende tilbudssider. Disse kan på rigtig mange punkter forbedres, og med deres kæmpe brugerbase forstår jeg ikke hvorfor der ikke sker mere udvikling.

Hvornår kommer varen på tilbud igen?
Jeg tænkter tit over om jeg skal benytte mig af et tilbud selvom jeg egentlig ikke har brug for varen i øjeblikket. Man ved jo aldrig hvornår den kommer på tilbud igen. Så hvorfor kan tilbudssiderne ikke give mig svar på dette? De burde efterhånden have en kæmpe mængde data hvor de for specifikke varer kan udtrække hvornår de er på tilbud. Hvis de kan finde et mønster i dette kunne de forudsige hvornår varen sandsyneligvis ville kommer tilbud igen.

Normalpriser
Varenes normalpriser burde være opgivet på siderne så det er let at få et overblik over hvor meget der er at spare. Ofte er normalprisen i lavprissupermarkederne billigere end tilbud andre steder. Det ville være rart hvis man blev gjort opmærksom på dette.

Tilbudsalarmer
Tilbudsalarmer er en genial ide. Når der kommer en vare på tilbud du er interesseret i får du en mail. Nogle sites har prøvet at implementere dette, men det er simpelt hen for ringe til at være brugbart. Det kan overhovedet ikke bruges. Produkterne kan ikke specificeres ordentligt og maximumprisen der skal alarmeres for kan ikke sættes for literpris/kilopris, men blot pris. Stort problem hvis du skriver "cola" billigere end 10kr.

Der skal defineres nogle varegrupper der kan søges i, og disse skal have nogle parametre der kan slåes til og fra så man kan få en alarm der giver besked på de rigtige tidspunkter.

Tilbudssiderne burde tage ved lære af SuperBest. Deres opdeling af varer er meget intuitiv og deres design er let overskueligt. Tilbudssiderne har efter min mening et kæmpe uudnyttet potentiale. Det er synd, da dette kan gavne os alle, ja ud over supermarkederne selvfølgelig.

Siden kan ses her: http://www.superbest.dk/forside